Familie, McLeod´s Daughters en bye bye Australië

19 december 2019 - Adelaide, Australië

Dat was het dan. 2 maanden Australië. Ik sluit mijn reis hier af in Adelaide. De stad waar geen Australiër over praat en de stad die iedereen lijkt te vergeten. En dat is echt zonde. Want wat een heerlijke plek is dit. Op mijn eerste dag hier heb ik een walking tour gedaan door de stad heen en de meeste mooie plekjes gezien. De sfeer is ontspannen en ondanks de hittegolf (ja ook hier meer dan 42 graden in de schaduw) vermaak ik me opperbest.

Dinsdagavond ben ik getrakteerd op een heerlijk etentje door Alyanne en Joran. Wat was het fijn om even met familie te zijn. (volgens mij zit ik nog in het Sinterklaas gevoel ;-P). We hebben heerlijk gekletst onder het genot van goede wijn over mijn reis, hun reis, de familie en het leven. Kunnen jullie misschien weinig mee maar, wat happends in Adelaide stays in Adelaide. Nogmaals bedankt voor de fijne avond lieverds!

Woensdag was het dan eindelijk zo ver. Om half 9 heb ik de trein genomen naar Gawler waar Dal (een iets of wat grote Australische vrouw) me op stond te wachten. Samen met nog een fan (John van 55 uit Schotland) begonnen we aan onze Mcleod´s Daughters tour!! Voor mij een droom die uitkwam. De serie die zo'n 10 jaar geleden als is gestopt zorgt hier in de omgeving voor een bloeiende economie in een plaatsje waar anders niemand naar om zou kijken. We zijn van Wilgul, naar Kilarney naar Gungellan gegaan om uiteindelijk op Drovers Run uit te komen. Zoals Maike me al appte, je praat Chinees. Voor de mensen die de serie nooit hebben gezien is dit hele stuk niet relevant. Voor de mensen die de serie wel hebben gezien misschien ook niet. Maar voor mij… oooo ik was weer echt weer even het 14 jarige paardenmeisje en heb zelfs even gedacht dat het allemaal echt was. Dat het geen tv-serie is maar gewoon het echte leven daar. Is natuurlijk niet zo maar wat heb ik genoten van die tour. Misschien wel het hoogtepunt van mijn Australië reis.

Een reis die morgen officieel ten einde komt. Een reis die de nodige kilometers heeft gekost.
In totaal heb ik 74 uur en drie kwartier in een bus gezeten. 5 uur en 25 minuten op een binnenlandse vlucht en totaal zo'n 15.000 kilometer afgelegd. Dit is uiteraard zonder alle losse uitstapjes en aangezien mijn fitbit er een aantal weken geleden al mee op is gehouden kan ik het door mij aantal gezette stappen in dit land niet met jullie delen. Maar geloof me het zijn er een hele hoop!

Het was een prachtig begin van mijn trip. Niet altijd makkelijk en soms verrekte eenzaam maar na 2 maanden ben ik al zoveel comfortabeler alleen op reis dan dat ik was toen ik vertrok.

Met het verlaten van Australië laat ik voorlopig ook de hitte achter me. Ik vertrek hier morgen met zo'n 44 graden om in Auckland te landen met een graad of 20. Hopelijk ziet mijn lijf dit als een positief iets en krijg ik weer iets van mijn energie terug en kan ik volop genieten van wat Nieuw-Zeeland me te bieden heeft.

Ik kijk uit naar de zuurstof in de lucht, de prachtige natuur en de kerstdagen met de zon op mijn gezicht.

Ik wens jullie allemaal hele fijne dagen toe. Ik hoop dat een ieder deze door kan brengen met de liefste mensen en dat jullie genieten van de vrije tijd en het samen zijn. Ik sluit af met het refrein van een liedje dat hier heel populair is en echt in mijn lijf is gaan zitten. Proost lieve mensen!

Here's to the ones that we got
Cheers to the wish you were here, but you're not
'Cause the drinks bring back all the memories
Of everything we've been through
Toast to the ones here today
Toast to the ones that we lost on the way
'Cause the drinks bring back all the memories
And the memories bring back, memories bring back you

XoXo

1. Marga:
    19 december 2019
    Weer genoten van je blog.
    Met een klein beetje (of heel veel) jaloezie lees ik je verhaal en bekijk ik de foto's van de Mcleod's daughters tour. Maar wat is het fantastisch dat jij dit in het echt hebt mogen bekijken!
    Geniet van je volgende avontuur!
  2. :
    19 december 2019
    En bij thuiskomst zal ik je laten mee genieten! X
  3. Antoinette:
    19 december 2019
    Heee Maroon 5 was hier net op radio 2....cheers meid! Groeten aan de Kiwi's! Veel plezier!
  4. :
    Cheers ❤️
  5. Marlies Roessink:
    Groot is maar perceptie he? Jij bent gewoon klein 😂

Cheers and make memories ❤️
  6. :
    19 december 2019
    Merk dat je nog een beetje in de kerstsfeer moeten komen.. ik ook van jou :-P

Cheers!
  7. Alyanne:
    19 december 2019
    Geniet er van lieff, was fijn om je even te zien en te spreken ❤
  8. :
    ❤️
  9. Tjitske:
    19 december 2019
    JALOEEEERS, ik heb ook jaren genoten van Drovers Run en alles wat daar speelde!! Ik leef mee met je enthousiasme en fijn dat je Australië zo fijn hebt kunnen afsluiten :)

Op naar het volgende avontuur!
  10. :
    19 december 2019
    Mocht je interesse hebben.. ergens in een doos heb ik alle seizoenen op dvd! Leuk voor het volgende familie weekend 😉
  11. Mams:
    Dikke knuffel!❤️
  12. :
    😘😘😘
  13. Jeanet Brouwer:
    19 december 2019
    Wat een belevenis tot nu toe🤗 heel veel plezier in nieuw zeeland👍🏻 Mocht je de familie van Leeuwen nog tegen komen doe ze de groeten van ons😁
  14. :
    Zal ik doen!! 🙋‍♀️
  15. Jaap van de Worp:
    19 december 2019
    Fijne reis naar nieuw Zeeland.
  16. :
    Dank je wel Jaap!
  17. Herma:
    19 december 2019
    Weer genoten van je verhaal meid. Wat een ervaringen allemaal. Geniet van alles dat weer komen gaat op je nieuwe bestemming.
    Veilige reis en fijne feestdagen en tot de volgende....
  18. :
    20 december 2019
    Dank je wel! Jullie ook hele fijne dagen!
  19. Alice Westerbeek:
    19 december 2019
    Hoi lieffie, hopelijk maak je veel andere herinneringen!! Jij hopelijk ook fijne dagen. Dikke knuffel!! 😘
  20. :
    Doe ik zeker! X
  21. Johan Becker:
    19 december 2019
    Je kunt het mooi vertellen Akke, wens je warme kerstdagen.
  22. :
    20 december 2019
    Thankx Johan! Geniet van deze mooie tijd!
  23. Marielle:
    19 december 2019
    Mooie momenten sparen..jij kan dat! Jij DOET het heerlijk klein paardenmeisje van me ♡
  24. :
    😊😊😘😘
  25. Sylvia Maats:
    19 december 2019
    He Akke, heel veel plezier in Nieuw Zeeland en voor jou ook hele fijne feestdagen en al het goeds voor 2020! Dikke knuffel.
  26. :
    20 december 2019
    Dank je wel Sylvia! Voor jou uiteraard niets minder!
  27. Betty van den Berg:
    28 december 2019
    Lieve Akke,☯️
    En dan is kerst weer voorbij en jouw reis door Australië ook. Nu ben je gefocust op Nw.Zeeland. Waarschijnlijk staat dit land weer bol van nieuwe indrukken. Maar de temperatuur is waarschijnlijk een stuk aangenamer en de lucht een stuk zuiverder. Je hebt kerst gevierd in dat inmens mooie land. Hopelijk heb jij je niet al teveel alleen gevoeld en had jij (wat) lieve mensen om je heen. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag. 😂 En mocht je af en toe toch een traantje wegpinken weet dan dat het 'liefdesdruppels' zijn. GENIETEN moet wel de boventoon voeren. Maar dat zal ook wel. Voor nu wens ik jou een gezellige jaarwisseling. Lieverd ik wens jou een fantastisch 2020. 'Jouw hart is jouw kompas.' Pas op jezelf. Liefs dikke knuffel en kus. Betty (En hushpuppie)🎆💋🌻🍀l
  28. Betty van den Berg:
    28 december 2019
    Slaap lekker voor als je er aan toe bent. Nogmaals liefs etc. 💋🌻🍀