Fraser Island, Kangaroo´s en (alweer) niets doen

27 november 2019 - Agnes Water, Australië

Fraser Island!!! Wat een avontuur was dat! Het is het grootste zandeiland ter wereld en wij ging met 30 mensen en vier 4x4´s 3 dagen het eiland onveilig maken. Met 60 km per uur over het strand, al schuddend en stotend door de binnen wegen. Voor iemand mijn ¨driving skills´ behoorlijke uitdaging ;-). Gelukkig is de auto maar 2 keer gestopt met werken en kwam er maar een keer rook uit de motorkap terwijl ik reed. En het belangrijkste.. mijn hele groep was het er mee eens dat het aan de auto lag en niet aan mij.

Naast het vele autorijden hebben we mooiste plekjes gezien. Lake Mckenzie is het helderste meer wat ik tot nu toe heb gezien. En de uitdaging die ik van Maike had meegekregen om dezelfde foto te maken als die zij had gemaakt toen ze daar al die jaren terug was is geslaagd!! (zie insta voor het bewijs;-) Ik heb denk ik niet eerder zoveel door het zand geploeterd, gezweet en gemopperd om vervolgens het met onze gids eens te moeten zijn dat het de moeite allemaal waard was. Wat een prachtige plekjes. Ook zijn de dingo´s gespot en heb ik een slang gezien. Dat laatste hoeft van mij niet nog een keer. Een natuurbrand aan het einde van de trip maakte de afsluiting extra spannend en gelukkig waren we op tijd ongedeerd weer op het vaste land.

Na mijn fraser trip was ik wel helemaal gesloopt. Ik heb 3 nachten heerlijk verbleven in Hervey Bay. Een beetje slapen stadje aan de oostkust maar mede door het prachtige hostel en het feit dat ik een privé kamer had (slapen in m´n blote kont en ongegeneerd scheetjes laten ;-)) heb ik me prima vermaakt. Daarna ben ik vol verwachting doorgereisd naar Agnes water en the Town of 1770. Het plaatsje waar meneer Cook voor de 2e keer voet aan wal heeft gezet in Australië. Wat een aanfluiting. Er is echt helemaal niks hier. Hostel aan de kant van een drukke weg, 20 minuten lopen naar een simpele supermarkt en ik heb al wel mooiere stranden gezien. Ben heus geen verwend nest hoor :-P Maar de kangaroo opvang maakte een hoop goed vandaag. Wat een heerlijke dieren. Bizar om die zo in het echt te zien. Niet alleen in de opvang maar ook in de avond hier gewoon op en rond de weg bij het hostel. Is weer eens wat anders dan de kat van de buren.

Dus tijd om de plannen om te gooien. Bus om geboekt en vannacht pak ik de nachtbus naar Airlie Beach. 10 uur in de bus om als het goed is uit te komen in een klein paradijsje. Vrijdag ga ik 2 dagen met een zeilboot naar Whitsunday. Ik raadt je aan dit even te googelen. Is best iets of wat mooi.

Met nog 23 dagen te gaan in Australië wordt mijn schema steeds drukker. Misschien iets te veel ´relaxed´ onderweg. Na drie dagen Airlie Beach en Whitsundays ga ik door naar Cairns om vervolgens het vliegtuig te pakken naar Darwin. Eens kijken hoe tof die outback van Australië echt is. Met busritten van boven de 20 uur ga ik misschien her en der nog wel een bus inruilen voor het vliegtuig.

Dit keer verder geen geneuzel en gezeur over wat voor invloed dit mentaal en fysiek allemaal heeft maar gewoon een kleine impressie van mijn avonturen.

Doe de Sint de hartelijke groeten van mij.. ik mis mijn chocolade letter en pepernoten wel :-(

1. Marlies Roessink:
    27 november 2019
    Ik bewaar wat voor je qua pepernoten hoor!
    Ik blijf trots op je, mooie reizen maken en stilstaan zo nu en dan bij alle dingen die je hebt meegemaakt.
    Ik mis je ook, maar geniet zo met je mee!
  2. Jaap van de Worp:
    27 november 2019
    Weer een mooi verhaal Akke, kijk je route na waar je bent geweest en waar je naar toe gaat. Ben benieuwd wat je van Darwin vindt. Doe de Sint de groeten. Groetjes Jaap
  3. Maike:
    27 november 2019
    De foto was zeker goed geslaagd!! Hoop dat je een fantastisch mooie zeiltrip hebt 😘
  4. Mams:
    27 november 2019
    En weer gaan genieten mop! Genieten wij met je mee!❤️
  5. Marielle:
    27 november 2019
    Ik zal de chocoletters voor je bewaren...althans..als je terug komt luggen ze alweer in de winkel ;-) schat wat maak je veel mee! Prachtige omgeving (vaak dan) en het ontmoeten van andere mooie mensen! Fier op u :) xxx