Home (bitter) Sweet Home

23 maart 2020 - Hattem, Nederland

Zoals beloofd hier nog een laatste verhaaltje. Dit keer niet geschreven vanuit een ver oord maar ik zit gewoon aan de keukentafel bij pap en mam thuis. Vandaag precies een week geleden zijn mam en ik geland in Amsterdam en kwam er een veel te vroeg einde aan mijn avontuur.

Nadat we in Ho Chi Minh onze tickets redelijk soepel hadden omgeboekt kwam het bericht dat Turkish Airlines stopte met vliegen op Amsterdam. Dit zou betekenen dan mam op maandag ochtend vroeg in Istanbul zou stranden en ik wel op Schiphol zou landen. Door alle chaos konden we uiteraard het hele weekend niemand van de verschillende airlines of het reisbureau bereiken. Omdat de situatie in Vietnam steeds slechter werd hebben we besloten het heft in eigen hand te nemen en voor mam een nieuw ticket te boeken op mijn vlucht. Toch samen naar huis met de KLM. De idioot hoge kosten hebben we voor lief genomen en gekozen voor het snel en veilig samen weer in Nederland komen. Na wat chaos op de luchthaven in Vietnam liep de rest van de reis via Kuala Lumpur voorspoedig en stonden we maandagochtend weer op Nederlandse bodem. En wat was het fijn om daar mijn familie te zien staan. Papa, Hielke, Tijs en Tjitske hebben hun wekker verschrikkelijk vroeg gezet om ons met spandoek en al welkom te heten in Amsterdam. Er zijn wel wat traantjes gevloeid daar ;-)

De afgelopen week heb ik genoten van het Hollandse eten, mijn familie en mijn lieve vrienden. Sommige van dichtbij en sommige op afstand maar wat hebben ze er samen voor gezorgd dat ik me welkom voel. Het besef dat, hoe pijnlijk ook, het de juiste beslissing is geweest om mijn reis af te breken en naar huis te komen is er ondertussen wel.

Speciaal voor jullie heb ik nog even wat statistieken van mijn reis verzameld. Informatie waar je echt niks aan hebt maar misschien wel leuk is om te lezen.

Ik heb...

- 59.097 kilometer afgelegd
- 5 landen bezocht ( Abu Dhabi en Maleisië als overstap maar niet meegerekend;-)
- 56 verschillende bedden beslapen
- 15 watervallen gezien
- 21 tempels bezocht
- 3534 foto´s gemaakt
- 16 blogs geschreven
- Mijn backpack 5 kilo zwaarder laten worden
- Ontelbaar veel nieuwe vrienden gemaakt
- 5 zonnebrillen versleten
- 1 trui, 2 t-shirts, een fitbit en een e-reader armer

Maar vooral onwijs genoten van 5 maanden reizen. Het ontmoeten van nieuwe mensen, het zien van andere culturen en het opdoen van zoveel nieuwe inzichten over jezelf, de wereld en het leven. Ik kan het iedereen aanraden!

En nu?

Zoals voor velen de situatie in Nederland bizar en soms surrealistisch is, is deze dat voor mij ook. Ik ben ongeveer 5 maanden eerder thuis dan gepland. Heb niet de tijd gehad om überhaupt na te denken over eventuele plannen voor de toekomst. Baan, huis etc. Ik had voor vertrek al wel sterk het gevoel om te kiezen voor een ´carrière´ in de publieke sector en dat gevoel is er nog steeds wel. Maar op dit moment ligt alles zo op z'n gat dat ik niet kieskeurig moet zijn en vooral moet zorgen dat ik aan het werk kom. Ik heb me op verschillende plekken al aangemeld als vrijwilliger en ik hoop van harte dat ik me snel weer nuttig kan gaan maken voor de samenleving maar vooral ook voor mezelf ;-)

Dus mocht je vacatures hebben of zien waarvan je denkt dat is wat voor Akke.. ik hou me aanbevolen. Dat geldt uiteraard ook voor woonruimte. Huisje, appartement, zolderkamer of iets anders. Ik ben op zoek. Mijn voorkeur gaat wel heel heel heel sterk uit naar een plekje in Hattem uiteraard ;-)

Ik heb genoten van het schrijven van deze blogs en van al jullie reacties en ga dit best een beetje missen. Maar laten we afspreken dat als je binnenkort benieuwd bent hoe het met me gaat.. doe een appje. Dan spreken we (zodra dat uiteraard weer mag) face to face af. Veel leuker!

Lieve mensen bedankt voor het keer op keer lezen van mijn gebazel en hopelijk tot gauw! Blijf gezond!

XoXo

1. Mattanja:
    23 maart 2020
    Dank je wel dat je ons hebt laten meeleven met jouw avontuur, het was fantastisch om te lezen!😘
  2. Alyanne:
    Trots op jou ❤
  3. Janice:
    23 maart 2020
    Welkom thuis 😘 genoten van je mooie en leuke verhalen
  4. Herma:
    Lieve Akke
    Dank voor het meebeleven van jouw avontuur in 'Verweggistan'. Heel veel succes met het vinden van een passende baan en fijne woonplek. 😊👍
  5. Jaap van de Worp:
    23 maart 2020
    Mooie verhalen Akke. Blijft jullie weer thuis zijn denk ik. Als ik wat zie of hoor voor werk of wonen hoor je van mij. Groetjes Jaap
  6. Anneke:
    23 maart 2020
    Hoe jammer ook, dit deel van je reis nemen ze je niet meer af. Ook Roel en Petra, hebben de creditcard getrokken ( woorden van Roel) om zo snel mogelijk met de kinderen naar huis te vliegen. In ieder geval , fijn dat jullie er weer zijn. Nu Bart nog. Succes met het vinden van werk en woonruimte💋
  7. Maike:
    23 maart 2020
    Heb je Marlies haar watervallen quota nu gehaald? 15 is best veel! Heb genoten van je blog, wat een mooie reis heb je gemaakt! Kan niet wachten om te zien wat het aankomende jaar je gaat brengen 😘
  8. Johan Becker:
    23 maart 2020
    Akke, Bedankt voor de mooie verhalen, Suc6 met het vinden van een onderkomen en werk.
  9. Ineke van de dijk.:
    23 maart 2020
    Blij dat je veilig thuis bent Akke! Heb je verhalen met veel plezier gelezen!! Erg leuk. Hoop dat je snel iets vindt wat huis en werk betreft maar vooral blijf gezond.