Tot rust komen, ontspannen en toch ook weer niet!

17 november 2019 - Noosa (heads), Australië

Ik weet niet hoe het bij jullie was vanmorgen maar mijn slipper was hartstikke leeg. Sinterklaas heeft de routebeschrijving naar Noosa dus niet ontvangen ;-)

Want Noosa is waar ik nu ben. Na 2 dagen Brisbane want een verrassend leuke stad was heb ik me voor een weekje gesetteld in Noosa. Ik had geen betere plek kunnen kiezen. Prachtig hostel (Halse Lodge) en op 2 minuten lopen van het strand en tussen mijn hostel en het strand een 7eleven. Dus ik heb hier alles wat ik nodig heb.

Mijn dagen vullen zich hier met slapen, strand bezoeken, hiken in het nationaal park waar je onder andere koala´s en dolfijnen spot en lekker eten en drinken. Af en toe een filmpje maakt het helemaal af. Het is een sociaal maar rustig hostel. Wat neer komt op gezellige avondjes met mijn mede reizigers onder het genot van een biertje en andere ontspannende middelen :-P.

Mijn lijf is zo goed als volledig hersteld van alle blessures en fysiek kom ik helemaal tot rust hier. En fysiek tot rust komen betekent voor mij dat mentaal de raderen gaan draaien. Het leven in het moment en het nu moeten genieten ervaar ik als een echte uitdaging. Zoveel mensen zijn al op de plekken geweest die nog op mijn agenda staan en het is lastig om je niet te veel bezig te houden met alles wat je nog gaat doen, maar stil te staan met de plek waar ik nu ben en daar van te genieten. Het helpt misschien ook niet dat ik na bijna 4 weken hier nog niet echt onder de indruk ben van Australië.

Zei ze dat echt? Ja dat zei ze echt. Het is een immens en waarachtig land. Maar ze zitten in de ergste droogte in 35 jaar en alles is kaal en dor. Daarnaast is landschap tussen Melbourne en hier (toch zo'n 1920 km) overal hetzelfde en niet heel mooi. En wat ook nog meespeelt is dat ik echt een beetje oud ben voor Australië. Ik denk dat 90% van de backpackers hier tussen de 18 en 22 is. En voor iemand die gewend is om eigenlijk altijd de jongste te zijn is dat even omschakelen. Ik heb niet dezelfde energie of dezelfde interesses als mijn medereizigers. Compliment is wel dat me al meerdere malen is gevraagd of ik aan het reizen ben omdat ik mijn gap year neem tussen de middelbare school en de vervolgstudie. Dus nog weinig rimpels in mijn gezicht blijkbaar ;-)

Ik heb gelukkig wel de rust gevonden de afgelopen dagen om de rest van mijn Australië reis te boeken. Met komende week Fraser Island op het programma en die week erop the Whitsundays ga ik wat mooie avonturen tegemoet. En ja ik ga mijn best doen om daarvan te genieten. Er is geen WiFi dus het volledig offline gaan voor een aantal dagen gaat me vast meer helpen om ´te leven in het moment´.

Al met al ben ik een #luckygirl en geniet ik van het prachtige weer, de leuke mensen die ik ontmoet en geniet ik van jullie reacties en het contact met alle mijn liefdes thuis!

Bedankt daarvoor en tot na Fraser Island!

XoXo

1. Antoinette:
    Nou ouwe backpacker, geniet van Fraser Island! En die natuur komt wel goed..😉
  2. :
    Haha ik reken er op nu😉
  3. Jaap van de Worp:
    17 november 2019
    Goedemorgen Akke, het verhaal is weer mooi. Het is nu zondagmorgen en zit bij te komen van een avond Prinsenbal met onze karnaval vereniging. Zie uit naar het volgende verhaal. Groetjes Jaap
  4. :
    17 november 2019
    Dat klinkt als een goed feestje jaap! Die kunnen ze hier dan gelukkig ook wel goed geven😉
  5. Marlies Roessink:
    17 november 2019
    Lieverd, kijk zo is het om bij de oude grijzen te horen 😬
    Ik vind je verhalen top om te lezen, ondanks dat je nog niet onder de indruk bent, neem je dit mee in de rest van je leven. Er komen nog zoveel mooie plekken en momenten!
    En wellicht is het goed om mentaal bezig te zijn, niet makkelijk maar wel zinnig!
    Trots op je ❤️
  6. :
    17 november 2019
    Ik dacht dat niemand mocht weten dat ik je grijze haren had gezien🤷‍♀️
    Fijn je ff gezien te hebben lieverd! ❤️❤️
  7. Jeanet Brouwer:
    17 november 2019
    Wat leuk om zo een beetje met je mee te reizen 😊 stoer vind ik je 💪
  8. :
    17 november 2019
    Dank je wel! Ik voel me niet altijd even stoer maar doe mn best 😉
  9. Mariska:
    17 november 2019
    Wat heerlijk eerlijk ben je toch! En goed om te lezen dat je je nu pas beseft hoe het is om niét dat broekie meer te zijn😂. Maar jij hebt weer andere kwaliteiten he?😜 Ga lekker offline, je doet het fantastisch!😘
  10. :
    17 november 2019
    Eerlijk zijn is best makkelijk als je zover weg zit😉 en idd... dat broekie hoor ik in ieder geval voorlopig niet meer. Behalve van jullie misschien! Love you! ❤️
  11. Betty van den Berg:
    ☯️ Lieve, lieve Akke,
    Wat ben jij goed bezig. Diep respect voor jou. Goed voor te stellen dat het moeilijk is om in het nu te leven. Al zoveel gedaan/gezien en dan alles wat nog voor je ligt. Het kan niet anders dan dat jij jezelf tegen komt op deze toch fantastische reis. Dat jij je dan misschien wel even heel alleen voelt en klein. Het is overweldigend wat jij allemaal mee maakt. Gelukkig voert de positieve noot de boventoon. Het is misschien wel goed dat jij even off-line gaat. Ik wens jou een mooie trip naar de volgende bestemming en kijk uit naar jouw verslag aldaar. Lieverd, pas op jezelf. Liefs, dikke knuffel en kus. Betty.💋🍀🌻 p.s. Zet i.p.v. van jouw slipper één van jouw wandelschoenen op. Alles dondert uit die slipper..😂
  12. :
    17 november 2019
    Vannacht gedaan maar ook mijn sneakers bleven leeg😉
    Dank je wel! X
  13. Betty van den Berg:
    17 november 2019
    En slaap lekker voor zo! ☯️❤
  14. Maike:
    Extremely lucky 😍. Trots op je 😘
  15. :
    Love you! 😘
  16. Mams:
    17 november 2019
    Je weet wel ❤️ Ga genieten jongste dochter de komende dagen!
  17. :
    ❤️❤️❤️❤️
  18. Marielle:
    17 november 2019
    Kanjer wat ben ik trots op je! Blij dat we elkaar nog vaak kunnen spreken via de moderne technieken. Goed dat je nu even offline gaat..even alleen..even in het hier en nu. Geniet ervan..kus kus kus
    O ja..zag ik op 1 vd fotos nu een grijze haar?
  19. :
    17 november 2019
    Denk er om jij... ik ben niet de gene met grijze haren maar zal verder geen namen noemen 😇
  20. Li'l Edje:
    17 november 2019
    Ik zal je maar geen jongedame meer noemen 😉 Geniet, en van alles wat nog komen gaat! X
  21. :
    17 november 2019
    Nee die mag je vanaf nu achter wegen laten. Bedankt ouwe😉😘
  22. Herma:
    19 november 2019
    Wat jammer dat je nog niet 'onder de indruk' bent van Australië maar dat komt vast wel goed. Je hebt nog many miles to go...... Wel heerlijk om het zo 'mee te maken' via je verhalen. Geniet er van meid!! (doe ik ook)
  23. :
    21 november 2019