Strandwachten, wijn uit de fles en lopen als een oud wijf!

8 november 2019 - Byron Bay, Australië

Zoooo ik was gebleven bij Bondi! Dat voelt echt als een eeuwigheid geleden. Het was wel mijn eerste ´sociale´ dag. In mijn hostel in Sydney deelde ik een kamer met onder andere een Nederlands meisje en zij wou wel met me mee. Dus wij hebben de bus gepakt om een coastal walk te doen. 10 kilometer langs de mooiste stranden in de volle zon, trap op trap af, om te eindigen op Bondi. En starstruck als ik was...heb ik gewoon 2 uur op mijn handdoekje liggen staren naar de strandwachten die ik ken van tv. Ik had uiteraard niet het lef om ook maar een woord tegen te zeggen of om foto´s van ze te maken, maar geloof me..ik heb ze gezien!

Mijn laatste dagen in Sydney waren erg fijn. Had een super leuk hostel en heb echt wat leuke mensen leren kennen. Dat resulteerde in een avondje met te veel wijn en een pakje kaarten samen met een Nederlandse, een Vlaamse, een Zweedse, een Haitiaanse (iemand uit Haiti geen idee hoe je die noemt) en een Turk. Ik was dus wel een beetje verdrietig dat ik mijn bus geboekt had naar Port Macquirie.

Maar daar eenmaal aangekomen was dat gevoel al snel weg. Ik had zo'n prachtig hostel in vergelijking met de andere (je weet wel schoon) dat ik daar een paar heerlijke dagen niks heb gedaan. Na mijn hersenschudding in Sydney begaf in Port Macquirie mijn linkerkuit het. Ik kon niet meer voor of achteruit, en tot op heden wordt het nog niet veel beter. Gewoon lopen gaat gelukkig wel weer maar traplopen is nog geen optie. Gelukkig zijn hier echt bijna geen trappen (lees dit heel sarcastisch hard op!)
Op instagram staan wat foto´s van mijn bezoek aan het koala hospital (zooo zielig). Dat is ongeveer ook het enige wat ik de 4 dagen daar gedaan heb.

Ondertussen ben ik alweer 3 dagen in Byron Bay. Het meest oostelijke puntje van Australië. Het is een typisch surfers plaatsje, met leuke winkeltjes en een prachtig strand. Het meest toffe hier is dat op de dag dat ik aankwam Ikea kwam binnen lopen. Haar echte naam is Josephine en ze is het zweedse meisje dat ik in Sydney heb leren kennen. We kunnen het super goed vinden samen, delen de zelfde humor en hebben allebei een neusspray verslaving :-P

We vullen onze dagen hier met uitslapen, naar het strand lopen, verder slapen, mensen kijken, in de golven spelen en weer verder slapen op het strand. We drinken wijn uit de fles en gaan als echte oude oma´s om half 11 naar bed als de ´jeugd´ hier de nachtclubs op zoekt.

Vandaag een bezoek gebracht aan Nimbin, een hippie stadje op een uurtje rijden. Wiet is daar het product en je ruikt het dorpje al als je nog een half uur moet rijden die kant op. Het was mijn eerste ´geboekte excursie´ en eigenlijk viel het wel iets of wat tegen. Maar een ding is gelukt. Ik heb mijn eerste waterval gezien en op de foto gezet. Ik heb van Marlies een quotum voor minimaal 20 watervallen meegekregen dus de kop is eraf. Ik neem aan dat jij een lijstje bijhoudt Marlies ;-)

Ik ga de komende 2 dagen hier verder werken aan mijn mooie rode huid (ja ik smeer me heel goed en heel vaak in maar er zijn echt delen van mijn lijf die te lang geen zon hebben gezien) en dan ga ik zondag naar Brisbane. Het wordt een korte stop want ik merk dat de ik kleinere plaatsjes hier meer waardeer dan de grote steden. Misschien zijn het ook wel de stranden :-P

Tot nu toe is Byron Bay de eerste plaats waar ik nog geen blessure heb opgelopen dus ik ga met stappen vooruit. Nog geen idee waar mijn volgende update vandaan gaat komen maar in ieder geval tot dan!

XoXo

1. Mariska:
    8 november 2019
    Klinkt goed Akke! Jij moet inmiddels aardig uitgerust zijn. Is natuurlijk ook heel vermoeiend, hele dag strandwachten kijken...😇😇
  2. :
    9 november 2019
    Daarom... gelukkig kan ik bijna elke ochtend uitslapen 😇
  3. Jaap van de Worp:
    8 november 2019
    Weer een mooi verhaal Akke. Na het rode komt vanzelf weer een andere kleur.
    Groetjes Jaap.
  4. :
    Precies! Ik ga voor een mooi egaal kleurtje bruin 😉
  5. Marlies Roessink:
    #1! Genoteerd!
    Wat een fijn verhaal. Alleen die blessures.... zonder je lijfarts ben je ook nergens hè 🤣
  6. :
    9 november 2019
    Gelukkig sta jij onder mijn speed dial ❤️
  7. Marlies Roessink:
    8 november 2019
    En de doc zegt: neusspray dames 🤷🏼‍♀️??
  8. :
    9 november 2019
    🙈🙈🙈 staat op de to do list voor dit jaar😉
  9. Leo:
    8 november 2019
    Geinig Ak gewoon doorgaan en genieten!!
  10. :
    9 november 2019
    Doe ik zeker! Dank je wel Leo!
  11. Mams:
  14. :
    Ga ik doen!!! ☀️
  15. Marielle:
    8 november 2019
    Ik neem aan dat kj dit niet leest dus stuur maar een paar van die heerlijke hapjes deze kant op! :)
  16. :
    9 november 2019
    Ik zal eens kijken waar ik postzegels kan krijgen 🤪
  17. Betty van den Berg:
    ☯️ Lieve Akke,
    Ook hier maar even een berichtje. Zo leuk dat jij verslag maakt van deze toch wel heel bijzondere reis. Wim en ik volgen jou op de voet. Nou ja "op de voet..." 🦶Tjonge, jonge jij hebt al héél wat gewandeld. Hopelijk zijn de blessures van voorbij gaande aard. Het is bij jou zaterdag 5.25 uur. Wij zitten op La Palma en daar is het nog vrijdag 18.27 uur. We zitten dichterbij jou.😂 Vanaf hier wensen wij jou weer mooie dingen en momenten toe. Wordt vervolgd. LIEFS, dikke kus en pas op jezelf. Betty. 💋🍀🌻
  18. :
    Dank je wel! Geniet van het prachtige la Palma! 😘
  19. Maike:
    9 november 2019
    Heerlijk! Fijn dat je leuke mensen hebt ontmoet, smaakt de wijn toch iets lekkerder door 🍷😘
  20. :
    Absoluut! Alleen die ochtenden 😴
  21. Danielle Andringa:
    10 november 2019
    Hey lieverd,
    Wat heerlijk om te lezen! En doe een beetje rustig aan hè, met die blessures, ei en rode huid haha. Maar je gaat lekker zo te lezen en hebt al een gelijke metgezel gevonden, super! Brisbane is eventueel een goede plek om te gaan stappen met 'de jeugd' zoals je zelf zegt haha. Kijk maar hoe het loopt en wat er op je pad komt. Zon, zee en strand doen het altijd beter dan de grote drukke stad. Have fun en blijf je verhalen delen, het is elke keer smullen 😘 ❤️ PS. Weet dat het hier nu rond het vriespunt is, de bomen kaal worden en de kachel non stop aanstaat.
  22. :
    10 november 2019
    Haha ik ben heel blij met de airco in mijn dorm. En ik ben gisteren in Byron wezen stappen... voorlopig ga ik weer even alcohol vrij 😇😘