Ei, achteruitlopen en insta meisjes.. #lovesydney

30 oktober 2019 - Sydney, Australië

En dat was Melbourne. Als ik mijn vorige blog teruglees is er ondertussen al weer zoveel veranderd. In positieve zin gelukkig! Ik heb uiteindelijk nog 2 heerlijke dagen in Melbourne gehad. Veel gezien en mijn eerste stappen op het ´small talk´ veld gezet. Toch was ik blij dat ik door kon. Dat mijn reis echt ging beginnen.

Die begon dan ook gelijk met 12 uur in een bus. Asfalteren kan je leren… nou dan moet iemand die Australiërs dat hoognodig gaan leren. Mijn hemel wat een gehobbel. Dat in combinatie met een vriezende airco (note to self: deken kopen) maakte dat ik niet heel veel geslapen heb maar wakker worden met Sydney recht voor je neus maakte een hoop goed. Bij het uitstappen van de bus werd goed duidelijk dat ik echt niet uitgeslapen was doordat ik mijn hoofd zo onmeunig hard tegen een metalen reclamezuil stootte dat ik sindsdien rondloop met een mooi rond ei op mijn voorhoofd. Ook moet ik geen onverwachte bewegingen met mijn hoofd maken wil ik op twee benen blijven staan ;-)

Desalniettemin heb ik de afgelopen 2 dagen in totaal zo'n 40.000 stappen door deze prachtige stad gezet (zie instagram voor foto´s) en wordt ik beetje bij beetje stiekem een beetje verliefd op Australië. Het weer (Melbourne is gewoon een stukje nep Australië met die stomme regen) , de mensen, het eten. Het is heerlijk. Alles is op een soort van loopafstand en de meters vliegen voorbij. Niets is vlak (vals plat chickies;-) ) en mijn kuiten schieten nu standaard elke avond in de kramp maar hopelijk wordt dat vanzelf minder. Met een beetje mazzel komt mijn lijf een beetje in conditie. Is nog wel het een en ander aan verbetering te halen op dat vlak ;-)

Verder leer ik ook een hoop dingen waar ik niet perse naar op zoek was maar die best geinig zijn. Ik zal er een aantal met jullie delen. Zo zijn naveltruitjes zijn nog steeds een ding hier. Ik heb besloten er voorlopig nog maar niet aan mee te doen :-P

Maken mensen met liefde een foto van je als je ze dat vraagt en andersom zeg je natuurlijk ook geen nee. Let wel op dat je niet de instagram meisjes recht in de ogen aan kijkt. Want voor je weet sta je net als ik een half uur foto´s van iemand te maken. Nee iets verder weg, nee dichterbij, nee de camera rechtop, nee toch liggend..mijn hemel… je neus wordt er echt niet kleiner van deerne. Hij moet wel instagramable zijn de foto (ja dat wordt echt gezegd).

Voor de filmliefhebbers… het grootste gedeelte van de Matrix is opgenomen in Sydney. Ik zal de film binnenkort nog eens moeten kijken om het te herkennen maar er zijn hier mensen die daar al die jaren later nog steeds geld aan verdienen. Mede mogelijk gemaakt door ons toeristen ;-)

En de beste tot nu toe kangaroo´s en emoes kunnen niet achteruit lopen, wist je nog niet he? Ik in ieder geval niet ;-)

Met nog 2 dagen Sydney voor de deur voordat ik verder reis heb ik een prima week. Ik heb afgelopen nacht voor het eerst meer dan 8 uur geslapen en vanavond met de jarige Harmke gefactimed zonder te huilen. We gaan met sprongen vooruit. Yay!

Morgen ga ik dan eindelijk naar Bondi Beach. Voor degene die het niet weten, ik ben groot fan van het programma Bondi Rescue. Dus of ik reis vrijdag door en kom ooit weer naar huis, of ik vindt morgen de perfecte strandwacht om oud mee worden ;-)

Ik laat het jullie weten!! Voor nu..dikke kus van mij!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tijs:
    30 oktober 2019
    Super leuk verhaal zus! Proud of you!
  2. :
    Love you!
  3. Marlies Roessink:
    30 oktober 2019
    Racefiets dus over laten komen 🤔
    Enne; een tip; reis door! Je hebt nog veel meer te zien en je aan onze afspraak te houden!
  4. :
    een waterval....
  5. Tjitske:
    30 oktober 2019
    Pas op hè, die instagram koorts is besmettelijk!
  6. :
    De naveltruitjes hopelijk niet :-P
  7. Betty van den Berg:
    30 oktober 2019
    Lieverd, ☯️ Als je het maar uit jouw zere koppie houdt om ècht verliefd te worden. ❤😂 Daar is de afstand veuls te ver voor. Met "Pas op jezelf" bedoel ik ook dat je niet met jouw hoofd ergens tegen aan moet lopen. Top om te lezen dat na een week jij jouw draai kunt vinden. En super dat jij allen op de hoogte houdt. Liefs, dikke knuffel en kus en....Pas op jezelf. 😜💋🍀🌻
  8. :
    30 oktober 2019
    Ik zal mijn best doen beter op te letten🤦‍♀️
  9. Marga:
    30 oktober 2019
    Wat een heerlijk verhaal. Als je zo doorgaat kun je een boek maken van blogs en heb je zo een bestseller gemaakt voor in de boekhandel.
    Geniet van de mooie dingen, leuke mensen en het lekkere eten 😘
  10. :
    30 oktober 2019
    Whahaha niet overdrijven he? Zal ik eerst terug naar school moeten voor een aantal lessen Nederlands 😂
  11. Betty van den Berg:
    En slaap lekker. 🌏😴 Nogmaals liefs etc. ☯️
  12. Betty van den Berg:
    En slaap lekker voor zo. Nogmaals liefs etc. ☯️😴
  13. Herma:
    30 oktober 2019
    Volgens mij word je langzaam aan een 'blij ei' (hihi) daar in Australië. Succes bij de bodyguards 😎
  14. :
    30 oktober 2019
    En wie houdt er nu niet van ei? 😉
  15. Maike:
    30 oktober 2019
    Alleen verliefd worden op een Amerikaan uit Colorado! Mama heeft het nog zo gezegd 🙄. Veel plezier morgen 🏖😘
  16. :
    30 oktober 2019
    Whaha mama of jij? Met een beetje spreiding van die bakker genen maken we de wereld alleen maar leuker 😝
  17. Rita:
    30 oktober 2019
    Hoi Akke, leuk om je verhaal te lezen. Het gaat allemaal goed komen met jou, maar vooral geniet van alles wat erop je pad mag komen.
    Daar is deze reis veel te byzonder voor.
    Een dikke knuffel van Henk en Rita
  18. :
    Ga ik zeker doen! Dank jullie wel! X
  19. Mariska:
    30 oktober 2019
    Geweldig geschreven, heerlijk!😂 Blij dat je zo blij bent!!😘
  20. :
    Blij zijn is fijn😘
  21. Diana van Gelder:
    30 oktober 2019
    Leuk om je te volgen Akke!
    Geniet van je reis deerne!!
  22. :
    Ga ik doen! X
  23. Marielle:
    Bondi boy it is♡
  24. :
    31 oktober 2019
    Ik zal eens kijken of ik hem voor je op de foto kan krijgen!
  25. Sylvia Maats:
    30 oktober 2019
    hahaha wat kan jij lekker schrijven Akke. Maar je maakt wel wat mee. Vind het nog steeds stoer dat je het in je uppie doet.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Geniet en veel plezier met je strandwacht :)
  26. :
    Ga ik zo zeker doen😉
    Groetjes daar en werkse! 😇
  27. Antoinette:
    30 oktober 2019
    Gaaf weer! Veul plezier in Bondi!
  28. :
    Dank je wel!!!
  29. Danielle Andringa:
    1 november 2019
    Hey schat, je gaat lekker!! Zon, zee en strand maken veel goed 🥰 Geniet en blijf schrijven over wat je ziet, voelt, meemaakt en hoort. Geniet ik ook weer van ❤️