Kia Ora, Welkom in Nieuw-Zeeland!

31 december 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora! Welkom in Nieuw-Zeeland!

Ondertussen ben ik al weer 12 dagen in dit prachtige land en is oudjaarsdag hier aangebroken. En wat een verschil met Australië! Nu al!

Na aankomst in Auckland en een beroerde nacht in een party hostel ben ik gelijk doorgereisd richting het noorden. Eerste stop was Whangarei. De Maori spreken een combinatie van WH uit als een V dus dan weet je nu hoe je het moet zeggen ;-). Ik sliep in een hostel wat tot 2009 nog een officiële gevangenis was. Tof gedaan maar ook een beetje creepy als je zo'n zware gevangenis deur dicht moet doen om even rustig te kunnen douchen. Het is de enige stad in het noorden en er was genoeg te doen. Leuke mensen in het hostel, leuke winkels en terrasjes en waterval nummer 3 is een feit. Kon je wel lopen zeiden ze..nou dat klopt. Ruim 1,5 uur heen en 1,5 uur terug maar dan heb je ook wat.

De natuur hier is niet te omschrijven. Tijdens mijn eerste busrit wist ik niet wat ik zag. Als of het allemaal niet helemaal echt is. Nieuw-Zeeland ligt op zo'n 50 vulkanen en gaat dus berg op berg af (we zouden hier een goede alp training kunnen doen chickies). Je valt van het enige perfecte plaatje in het andere perfect plaatje en verwacht dat Frodo elk moment binnen komt wandelen. Magisch!

Met de kerstdagen ben ik nog wat verder richting het noorden gegaan naar het plaatsje Paihia. Dit ligt in de Bay of Islands. Een heerlijk ontspannen kustplaatsje met alles wat je je daarbij voor kunt stellen. Prachtig hostel en onwijs leuke mensen. Eerste kerstdag zijn we met een groep wezen kajakken (ja ja...sportief) en hebben ons daarna helemaal vol gegeten met lekkere kaasjes, hamburgers en carrotcake. Het waren voornamelijk engelsen dus ook de kopjes thee en party crackers ontbraken niet. De overige dagen heb ik volop gebruik gemaakt van mijn buspas en alle dagtochten die ze daar op aanbieden. Boottocht om dolfijnen te spotten ( wat gelukt is!!!) en naar Cape Reigna. Het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland waar de Tasman en Pacific bij elkaar komen. Indrukwekkend om te zien hoe die twee vlak voor de kust tegen elkaar aanbotsen. Het was een vrij windstille dag dus de golven waren helaas niet zo spectaculair maar het was er niet minder mooi om. Op de terugweg nog met een zo'n klein board van een zandduin afgegleden en wonder boven wonder zonder blessures beneden gekomen. Top dag!

Ondertussen zit ik al weer een paar dagen in Auckland waar we vanavond oud&nieuw vieren. Heb hier weinig contacten gelegd dus ik heb nog geen idee hoe mijn avond er uit gaat zien. Er schijnt vuurwerk te zijn vanaf de Skytower (wat maar op 1 minuut lopen van mijn hostel is) en ik heb een fles wijn. Dus ik kom de avond wel door.

Waarschijnlijk zou ik nu zoals iedereen dat online doet een terugblik moeten plaatsen over het afgelopen jaar en over 2020 moeten gaan fantaseren. Maar zoals mijn ´best nine´ op instagram al aangaf..voor oktober had ik geen leven ;-)

En aangezien we toch niet weten wat 2020 gaat brengen ga ik dat dus ook niet doen.

Ik ga op zoek naar een pauzeknop om mijn verblijf in Nieuw-Zeeland zo lang mogelijk te laten duren en vannacht om 12 uur proost ik op het de mazzel die ik heb dat ik dit mag meemaken.

Ik wens jullie allemaal een prachtige jaarwisseling en op naar 2020! Bring it on!

1. Maike:
    31 december 2019
    Proost zus! Kan niet wachten om te zien wat het komende jaar jou gaat brengen 👏
  2. :
    Idem dito ❤️
  3. Marlies Roessink:
    Mooi❤️
  4. Mams:
    Fijn wakker worden zo! 🥂
  5. Henk Bakker:
    31 december 2019
    SuperAkke goed uiteinde en een mooi 2020 toegewenst.
  6. Herma:
    Een goede jaarwisseling en een fantastisch en reislustig 2020 toegewenst
  7. Betty van den Berg:
    Lieve Akke, ☯️
    Jou net een appje gestuurd en zie ik het volgende deel van jouw reisverslag. Wat heerlijk en fijn te lezen dat jij zo geniet. Wat een indrukken.. Blijf genieten maar pas op jezelf. Liefs dikke knuffel en kus, Betty. 💋🌻🍀Nu hopelijk genieten en over ruim 2 uur het jaar 2020 in. Je weet nu al dat het een onvergetelijk jaar wordt...🎆🥂
  8. Sylvia Maats:
    31 december 2019
    He Akke, wat geweldig allemaal weer. Ik wens jou ook een hele mooie jaarwisseling om nooit te vergeten (dat zal ook niet gebeuren gok ik ) en al het goeds, goede gezondheid en nog een waanzinnig mooie reis verder.
  9. Alice Westerbeek:
    31 december 2019
    Een goeie jaarwisseling en een mooi jaar voor jou meissie!! 😘
  10. Jaap van de Worp:
    31 december 2019
    Alle ook van ons een voorspoedig en gezond nieuwjaar. Groetjes van Tonny en Jaap.
  11. Leo:
    All the best A. Ik lever gewoon een auto af 😡🥃🥃 2020
  12. Ineke Schulting:
    1 januari 2020
    De beste wensen voor het komende en vast Avontuurlijke Nieuwjaar.
    We genieten van je verhalen, want je schrijft er echt sprankelend over. heel leuk...
    Geniet maar verder...
    groetjes Pieter en ineke